Studiebesök på Käppalaverket

tisdag 28 oktober 2014 14:00-15:00, -
Vilken tur vi har!
Vi fick höstens sista besökstid på ett av Stockholms mest attraktiva besöksmål - Käppalaverket!
Vi har tidigare besökt Sollentuna avloppssystem där allt vårt avloppsvatten samlas.
Nu ska vi se vad som sedan händer på slutstationen i Käppala.

tisdagen den 28/10 kl 1400
Vi har round table den dagen och slutar ca 1315 så att vi kan bege oss i god tid till Käppala.
Och vi försöker att samåka.

Anmäl dig till Bengt Becker
eller på anmälningslista på luncherna 14 o 21/10
senast 25/10!
Bengt är kontaktperson vid detta besök
 bengt.becker@swipnet.se 070-513 14 24

Värt att veta:

Käppalaförbundet renar avloppsvatten från mer än en halv miljon människor i elva medlemskommuner norr och öster om Stockholm.
Reningen sker i Käppalaverket som är ett av världens mest effektiva avloppsreningsverk.
Man tar också tillvara på den näring och energi som finns i avloppsvattnet och återför slam och biogas till samhällets kretslopp.
Tillfälle att lära sig mer om Käppalas omfattande miljöarbete, tillverkning av biogas, slam till jordbruket och mycket annat!

Läs mer om Käppalaverket på www.kappala.se och se hur du hittar till verket som ligger i Gåshaga på Södra Kungsvägen 315, Lidingö!

Detta är ett samarrangemang med Rotary Sollentuna!

Välkommen!
Rotary Sollentuna-Tureberg