Rotarys Peace Fellow Program

tisdag 15 januari 2013 12:15-13:30, Scandic Star Hotel Aniaraplatsen 8 Sollentuna Centrum 19123 Sollentuna
Varje år bekostar Rotary en 2-årig masterutbildning inom freds och konfliktforskning för ca 100 synnerligen väl utvalda stipendiater ”Peace Fellows” – Konkurrensen är stenhård så dessa ”ungdomar” är de bästa av de bästa. Utbildning erbjudes på ett flertal universitet ”Peace Centers” runt om i Världen och from i år är Uppsala Universitet ett Peace Center och 12 Peace Fellows har nyligen anlänt och påbörjat sina 2 år. Peder, ansvarig för programmet inom distrikt 2350, kommer att ge en översikt av programmet och även visa färska videoinspelningar av Peace Fellows där de kommer att berätta om sig själva och ge en Peace Follows syn på programmet.