ZOOM. "Välfärdsbrotten - ett hot mot våra trygghetssystem"

tisdag 3 maj 2022 12:00-13:15, Edsbacka Krog Sollentunavägen 220 191 35 Sollentuna

Klicka här för att delta i Zoom-mötet. Länken aktiv från 12:30

Välfärdsbrotten i Sverige uppsakattas till 18 miljarder kronor årligen. Södertälje kommun satsar på en ny metod för att begränsa välfärdsbrotten omfattning. Satsnnngen leds av Anna Flink som är säkerhetschef på Södertälje Kommun. För sitt arbete har Anna fått utmärkelsen Årets trygghetsambassadör (år 2021) för sitt engagemang när det gäller att upptäcka och förhindra välfärdsbrott genom en resultatinriktad myndighetssamverkan. Samverkansmetoden är ny i Sverige och röner ett stort intresse bland Sveriges övriga 289 kommuner. Lyssna gärna när Hanna Kjöller intervjuas om sin bok "Handbok för fifflare".

Föredraget presenteras via ZOOM på vårt fysiska klubbmöte. Externa åhörare från Sollentuna Kommun och andra inbjuds lyssna (via ZOOM eller närvara fysiskt på klubbmötet).